Stugan 4 har en festlokal/gästlägenhet mellan husen (Sankt Göransgatan 150), som kan hyras av medlemmar i föreningen. Lokaldelen har ett pentry med kylskåp, mikrovågsugn och kaffebryggare samt tallrikar, bestick och köksgeråd. Ett stort antal bord och stolar finns i förrådet. Lägenhetsdelen har fyra bäddplatser och ett rymligt badrum.  

Bokning

Bokning av festlokal/gästlägenhet görs på anslagstavlan i tvättstugan. Ange ditt unika tvåsiffriga lägenhetsnummer. Ta kontakt med ansvariga (namn och telefonnummer finns i tvättstugan) i god tid före tillträde för att komma överens om nyckelutlämning. Det går sällan att komma med förfrågan samma dag som man ska hyra. Bokning av lägenheten behöver göras senast två dygn innan första dagen i bokningen för att nyckelutlämningen ska fungera bra.

Bokning kan göras i mån av tillgång - först till kvarn gäller.
Varje hyresgäst kan ha en aktiv bokning åt gången.
- Max 7 dagar i följd
- Endast en helg/del av helg (fredag-söndag) per bokningstillfälle.
- Detta gäller även storhelger såsom nyår, trettonhelgen, påsk, pingst, midsommar och jul. Bokning som avser storhelger ska omfatta minst 2-3 dygn. 

Längre perioder/undantag endast efter överenskommelse med bokningsansvariga.  

Pris och betalning

Pris per dygn 500 kr 

Ingen särskillnad avseende priset görs om man bara vill hyra den ena delen av gästlägenheten/lokalen. Betalning sker via faktura i samband med en kommande månadsavgiftsavisering. 

Regler och villkor

Inflyttning 13.00
Utflyttning 12.00
    -
  • Om lägenheten inte är inflyttningsklar kl 12.00 debiteras hyresgästen ytterligare 500 kr.
  • Avbokning ska göras minst ett dygn före uthyrning. Sker avbokning senare debiteras en dygnshyra. 
  • Medtag egna sängkläder, handdukar och toalettpapper. Sängarna får absolut inte användas utan sänglinne. 
  • Rökning är strikt förbjudet. 
  • Om du har fest och spelar musik, vänligen ta hänsyn till dina grannar. 
  • Inga husdjur får vistas i uthyrningslokalen. Vänligen respektera detta, då det finns gäster med allergier.
  • Vid förlust av nyckel/blipp debiteras du 1 000 kr. 

Vid utflyttning

  • Kl 12.00 ska det alltid vara städat och diskat enligt checklistan på ytterdörren. Om städningen inte är tillfredsställande kommer den som bokat debiteras kostnad för städning (ca 1200 kr).
  • Fäll upp persiennerna när ni lämnar lokalen så att det går att se in.
  • Det finns en inventarielista för vad som finns i föreningslokalen och övernattningslägenheten. Förstörs något får du ersätta det, anmäl till bokningsansvarig. Saknas något anmäler du också till bokningsansvarig.
  • Lämna övernattningslägenheten/föreningslokalen i det skick du själv önskar finna den.
  • Vid utflyttning läggs nyckeln i brevlådan hos den som bekräftat din bokning och gett dig nyckel/blipp.